lördag 9 januari 2010

I kyliga Provence...

...sitter jag gärna inne och stickar. Jag försökar slutföra lite saker som ligger i "på-gång-högen" och dessutom sydde jag ihop det sista på uggletröjan. Knappar till ögon får jag köpa och sy i när jag kommer till Sverige så nu anser jag den färdig. Den är lite för liten för mig men det är ju inte heller jag som ska ha den så det är ju okej.
Den blev riktigt mysig med det kontrasterande garnet. Mjuk, varm och skön. Passande för en tur i snowboardbacken.

Sen virkade jag ett varv fasta maskor runt yogamatte-väskan eftersom jag insåg att jag inte kommer att bära den någonstans men att jag faktiskt har nytta av en virkad påse som håller ihop den där den står i ett hörn i sovrummet. Jag virkade en ögla på den också så att jag kan hänga upp den om jag får för mig det.
Nu är det bara resten kvar i högen. Stickar på ett par svarta alpacavantar som ska få lite bokstavsbroderi på. De är till dottern och hon älskar Twilightserien och ville ha Team Edward på vanten. Självklart ska mamma fixa det. =)

8 kommentarer:

  1. Mm, den ser härlig ut! Ska du plocka upp den vinröda färgen i ögonen sen?

    /Janette

    SvaraRadera
  2. Absolut! Vi letar efter röda linser! ;)

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Och så smart fodral till mattan! Bra idé! /Marie

    SvaraRadera
  4. Vill du sticka dom här för vintagestickningen så maila mig ;-)

    http://www.ravelry.com/patterns/library/lacy-gloves-2

    SvaraRadera
  5. Ett yoga-fodral är ju ingen dum idé...hade nog tänkt sy ett av något fint tyg...hm...vi får se. Ursöt olle förresten!

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg tröja du gjort! Färgerna är härliga!

    SvaraRadera
  7. Vad fin den blev! :D (eller är det den som är till mig?) Jag hoppas att vantarna är klara när jag kommer hem! Jag fryser om mina fingrar... Jag tappade nämligen bort mina vantar i förr går.. Förvånad? Skulle inte tro det. -.-

    Föresten! Kl. halv nio på söndag ska jag åka till knaggebo. Ska jag komma till dig efter det? (Vi ska åka därifrån runt halv ett) Puss hej!

    SvaraRadera