söndag 24 januari 2010

Julafton!

Idag är det julafton i Medeas palats. Jag lyckades boka några vackra väskor från Stickfrossa när hon uppdaterade sin butik.

Jag skrev så här i mina mål för 2010:
Som ett bonusmål har jag också en önskan om att lära mig spinna lite grand. Dottern ska spara hundhår när hon borstar sin hund och av garnet jag förhoppningsvis lyckas spinna ska jag sticka handledsvärmare eller vantar till henne så att hon alltid har sin Svante kvar.

...och då behöver jag en sländväska att förvara mina saker i. En slända får jag önska mig i födelsedagspresent tex. Jag lär ändå inte hinna spinna innan juni. Ett tips till den som ev. vill ge mig en slända i present (Mam & Pap tex.) är att det finns startset hos Spinspiration.
Jag önskar mig även boken "Start Spinning" av Maggie Casey efter tips från Ilsefin.

Jag har också köpt en del tippar till mina KnitPro och även en extra sladd, heter det så? Och jag känner att jag behöver något vackert att förvara alltihop i eftersom jag reser mycket och ofta och alltid vill ha dem med mig. Med ett fodral för KnitPro-tipparna och en tillbehörspåse för alla tillbehören tillfredsställs det behovet.

Idag är det ju den 24 och jag handlar för de sista julklappspengarna (tack mamma och pappa) Alltså är det julafton!

7 kommentarer:

  1. God jul då:) ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Det är ju en rätt kul grej att göra, dvs spara hår från sitt djur och sen göra garn av det, menhur tusan gör man det av en katt???

    SvaraRadera
  3. Bondbruden: Jag skulle också vilja veta om man kan spinna av katthår. Har ju två katter som väl inte lever i evighet. Har funderat på att virka dem som amigurumikatter men det är ju en annan sak.

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du låter så nöjd!

    SvaraRadera
  5. Härligt med julafton många gånger, det tyckte jag var en strålande ide

    SvaraRadera
  6. Får väl passa på att önska dig en god jul då! ;-)

    SvaraRadera
  7. Visst är det kul med julshopping så här lite efter, jag gjorde detsamma idag för mina julpengar. För mig blev det ett rosa stickförkläde :)

    SvaraRadera