söndag 31 januari 2010

Återbruk

För ett år sedan startade Anna en KAL där vi stickade pomatomus-mönstret och jag satte igång med ett par handledsvärmare. Men efter ett tag märkte jag att de blev för smala för mig och dessutom var det krångligt att spegelvända mönstret på den ena som jag hade tänkt mig.
Det ledde till att de hamnade i UFO-korgen.
Men nu har jag blivit sugen på att sticka klart dem och istället för att behålla dem själv ger jag dem till Tilda. Hon kan ha dem under sina vanliga vantar när hon åker till Trysil om några veckor och nu i morse repade jag upp den "felaktiga" och stickade om den.
Det är verkligen ett roligt mönster, det blir väldigt fint och jag är nöjd.

3 kommentarer:

  1. De ser finfina ut,skall när andan faller på o det blir 3 torsdagar i samma vecka göra sammalunda.

    SvaraRadera
  2. Oj, det här både såg och lät väldigt invecklat ut, tycker du är jätteduktig! Tittar in för inspiration då och då men nu var det ett tag sen och oj vad du är flitig på alla plan, verkligen inspirerande! Må gott!/Marie

    SvaraRadera
  3. Hej hos mig finns en award till dig för mycket trevlig blogg =) Kom gärna och hämta den ;)

    SvaraRadera