torsdag 7 januari 2010

Snowboard-ugglor

Nu är uggletröjan verkligen på gång och till och med på de avslutande kanterna. Jag ser ut att hålla armen lite konstigt på bilden men det är för att ärmen inte var ihopsydd när vi tog kortet och jag försökte hålla ihop det lite på nåt sätt.
Nackdelen när man stickar med garn ur samlingen är att det kanske inte alltid räcker till det man tänkt sig och så var det i det här fallet. Men jag gick till affären i närheten och hittade ett garn som ser ut att funka bra.
Jag stickar halskanten, ärmkanterna och en kant nertill med det nya garnet så ser det ganska genomtänkt ut tycker jag. Övriga tröjan är stickad med dubbelt Superwash Safir som jag köpt på Tradera för länge sedan utan att veta vad jag skulle ha det till. Stickorna jag använt är 8 och till kanterna 6.5
Ugglorna var kul att sticka och det är samma typ av fläta som på halskragen jag stickade förut. Nu ska jag bara hitta 38 små knappar att sy dit som ögon. Det får nog bli en sväng till Myrorna, SAM-hjälpen eller Erikshjälpen när jag kommer hem till Sverige.
Hoppas dottern blir nöjd med uggletröjan. Hon ska ju åka snowboard på sportlovet och jag tycker att det passar med lite andra färger när man är i fjällen än vad man har i vanliga fall. Visst är det så?

8 kommentarer:

  1. Vad fin den blir.
    Härligt frukitg i färgen.
    Kanten ser ut som det var meningen om man säger så.
    Många hej fr. Koftan

    SvaraRadera
  2. Den är jättesnygg.
    Jag tycker alltid att det borde vara lite mer färger. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Garnerna passar jättefint ihop. Snyggt blir det :)

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt det blir!

    Jag är alltid färgglad och jag har aldrig varit i fjällen så jag kan inte riktigt yttra mig känner jag, men jag känner många tonårstjejer som skulle älska den där tröjan var de än är. :)

    SvaraRadera
  5. Jättefin färg! Och garnet ser helt underbart skönt ut, passar väl bra nu när snön kommit. Ugglorna är en favorit.

    SvaraRadera
  6. Underbar färg...en färg att bli glad av!

    SvaraRadera
  7. Visst är det skönt när man gjort åt ett sådant garn som man bara har liggandes och inte vet riktigt vad man skall ha till - en lättnad på något sätt! Mer plats över blir det ju också - garn är ju rätt så skrymmande!
    Den där uggletröjan är väldigt snygg, jag är lite sugen själv faktiskt, men jag tycker det känns lite segt med de långa slätstickade partierna, så jag tror inte det blir något, kanske en barnvariant i så fall!
    På måndag drar vi i gång igen förresten, du har väl inte missat att vi bytt dag - hoppas att det funkar för dig! Onsdagar var det ju så mycket annat hela tiden, så det var ju ganska ojämn tillströmmning till stickcaféet!
    Själv har jag inte stickat så mycket under julen, har mest varit sjuk - bihåleinflammation bl a, inte en sjukdom att rekomendera, det gjorde fruktansvärt ont!
    Nu har jag dock lite mössor på gång, så det blir kanske att jag tar med någon av dem!

    SvaraRadera
  8. Är övertygad om att dottern kommer att göra succé i backarna i den där tröjan!

    SvaraRadera